En heldagstursupplevelse i Santiago Island med Bu Country Tours

by hamim

Min första heldag Santiago Island-turné var ett bra sätt att börja min västafrikanska resa i det vackra landet Kap Verde!

Jag fortsatte min resa runt om i världen och började resa igen efter månader av paus. Den här gången är jag i Västafrika! Bara en uppmärksam, att ansöka om ett afrikanskt visum är ganska svårt och komplicerat för filippiner, men du känner mig, det här kommer inte att stoppa mig!

Mitt land 174:e – Kap Verde! När jag började min afrikanska resa i Kap Verde, blev jag imponerad av hur folk behandlade mig! Allt är minnesvärt och jag ska dela med mig av alla mina erfarenheter och varför detta afrikanska land gjorde en speciell plats i mitt hjärta.

Under mina dagar på Kap Verde kände jag mig så glad över det Bu Country Tours var värd för mig. Jag bodde på Casa da Mizi där Mama Maria tog hand om mig, gav mig kläder och toalettartiklar när jag inte hade några. Det kändes som om jag blev behandlad som en bebis.

En heldagstursupplevelse på Santiago Island med Bu Country Tours

Andra artiklar du kan läsa:

Bu Country Tours – Heldagsutflykt till Santiago Island

Under mina första dagar på Kap Verde var jag värd av Bu Country Tours då de lät mig uppleva en av de populära turistdestinationerna i landet – Santiago Island.

Denna heldagstur till Santiago Island tillät mig inte bara att se vad ön har att erbjuda, utan jag kunde också uppleva en workshop med en lokal familj. ja! Jag lärde mig att laga mat Cuscuz, en populär rätt från Kap Verde.

Se även  MSC Cruises utökar USA:s närvaro med tillkännagivandet av nytt fartyg "World America"

Höjdpunkter från min Santiago Island Tour

Kan inte dölja min upphetsning när jag började turnén, mina bilder kommer att vara beviset! Mer om mitt äventyr nedan.

Orgaos

Min rundtur började med att lära mig receptet på den populära rätten Cuscuz, med en lokal familj som behandlade mig som sin egen. Om du är i Kap Verde är detta något du inte bör missa. En av de bästa upplevelserna jag har när jag reser är att behöva äta lokala rätter, men den här gången fick jag laga dem!

Assomada

När vi besökte Assomada gick vi till den berömda Assomada Market. Marknaden erbjuder massor av olika föremål och souvenirer att välja mellan.

Du hittar kläder, skor och matstånd som erbjuder kött, grönsaker, fisk, örter, etc. Jag kan bokstavligen inte sluta titta från vänster till höger. Haha!

Serra de Malagueta

Om du gillar att vandra är detta en av de bästa delarna av att göra Santiago Island-turen! Vi körde till naturparken och fick se fantastiska vyer.

Jag lärde mig också mycket om människorna som bor där. Om du vill vandra, här är ett tips, den har 1100 mn höjd så förbered en jacka då det kan bli kallt där uppe.

Tarrafal Beach

Efter en spännande tur åkte vi till Tarrafal Beach, den vackraste stranden i Santiago. Den vita sanden, det vackra havet och ljudet av vågorna, stranden är den perfekta platsen att koppla av efter en tröttsam vandring. Du kan snorkla eftersom det finns massor av fisk att se! Dessutom finns det också närliggande restauranger där vi hade vår lunch.

Se även  10 ryggsäckstips i Israel för filippinare

Rabelados

En heldagstursupplevelse på Santiago Island med Bu Country Tours

För att avsluta vår dagstur besökte vi Rabelados, ett samhälle som bevarar Kap Verdes äldsta seder. Den här delen av turnén ligger mig så varmt om hjärtat. Jag fick prata med lokalbefolkningen, förstå deras historia, deras vanor och mycket mer.

Min interaktion med dem öppnade ögonen, du kommer att få veta mer om den andra sidan av jorden som inte alla får se. Jag hade verkligen tur!

Vi avslutade vår första dagstur med massor av kunskap och fantastiska upplevelser som lämnade mig i vördnad.

En heldagstursupplevelse på Santiago Island med Bu Country Tours

En dag räckte inte för att umgås med lokalbefolkningen, prata med dem, skratta med dem, deras gästfrihet och vänlighet är det första du kan förvänta dig när du besöker ön.